Climbe climbe up the hill

Den här dagen har varit fantastisk från början till slut. Vi gick upp tidigt och innan klockan var åtta så var vi redan halvvägs till San Francisco (eller San Fransisso som gpsen säger hela tiden).

Man märkte på en gång när man började närma sig för alla husen började ligga i högre och högre lutningar. Sen kom det broar och helt plötsligt körde vi förbi Giants arena.

Det var riktigt coolt att åka förbi alla pirer och titta ut över vattnet. Vid Pier 39 hittade vi ett parkeringshus och eftersom vi var där så tidigt fick vi en jättebra plats. Vi gick runt lite och hittade ett mysigt ställe som vi åt frukost på. Det var tydligen ett riktigt gammalt och känt bageri för vi gick förbi deras museum och visningsbageri senare under dan.

Vi gick till färjorna mot Alcatraz och när vi skulle köpa biljetter fick vi reda på att biljetterna var slutsålda till och med den 22 juli. Så vi gick tillbaka och då hade solen börjat komma fram bakom all dimma och alla moln. När vi gick tillbaka ut på Pier 39 lös solen upp och vi fick perfekt utsikt över Alcatraz, solen lös upp hela ön och då gjorde det ingenting att vi inte kunde åka ut.

Vi gick vidare längs hamnen och hamnade tillslut vi sluthållplatsen för spårvagnarna och efter en timme i kö stod vi näst längst fram och sprang för att få sitta längs med sidan av vagnen. Det kändes så häftigt att åka spårvagnen upp och ned längs med alla backar.

Vi stannade vid Marketstreet och oturligt nog stannade vi precis utanför ett Sephora och Amanda och jag gick med bestämda steg in. Väl inne kom vi på oss själva flera gånger att vi va så sprudlande glada att vi fick fålla oss tillbaka för att inte skutta fram.

Efter ett snabbt stopp på Apple store, där vi köpte en lite present till mamma och lite mer smått och gott, åkte vi en elektrisk spårvagn tillbaka till Pier 39 och åt middag på en snoffsig fiskrestaurang. Pappa åt ostron, jag (Anna) åt seafood pasta och Amanda åt en läcker sallad med färska räkor med en lokal specialsås.

Nu är vi tillbaka på hotellet i Belmont och planerar inför morgondagens bilresa som kommer att ta oss halvvägs till Las Vegas.

Internet är fortfarande dåligt här så det går inte att ladda upp bilderna vi får lägga upp lite montage när vi får bättre uppkoppling.