Möhippa i Dallas

Hemma hos Nikkis kompisar där det bjöds på mat och dryck.
Nikki i limobussen dansandes runt stången.
Gissa vilka de här är ;)
Första vätskekontrollen :D
Sen kom den andra...
Efter detta tog bilderna slut för denna kvällen gissa varför ;)
Nu har vi nyligen kommit hem efter övningsmiddagen som var på en restaurang i riktig Texas anda. Det bjöds på revben, majs, coleslaw och amerikanskt dricksvatten även kallat öl. Med oss hem fick vi även vaser i form av cowboystövlar av Nikkis mamma Anderea. Annas kamera vill inte fungera så vi får se hur det blir med kommande bilder. Hoppas att alla har det bra och att katterna är snälla mot Åke och Birgitte.
//Anna & Amanda

Sightseeing med Nikkis föräldrar.

I torsdags så åket vi på utflykt runt i Dallas. Nikkis pappa Jerry hade lånat en minibuss, här kommer lit bilder från dagen.
Här är det första stoppet som vi besökte. Det är Dallas cowboys stadium som bara är lite större än söderstadion med plats för över 100 000 besökare.
Här i amerikat har man arg el...
Nästa stopp blev Fort worth det är som att komma till en gammal western stad.
En restaurang från Fort worth.
These boots are NOT made for walking.
Den enligt Anna gigantiska minibussen som vi åkte i under dagen.
Hus i modellen större inne i Dallas.
Orkesterhus med lampor som är svåra att byta.
Senare på kvällen var det party party hos Robert och Nikki.
Nikki med våran present.
Robert öppnar del 2 av våran present.
Det var allt vi hinner med just nu, bilder från igår kommer så fort som möjligt. Det är inte förbjudet att kommentera ;) de som har gjort det har klarat sig bra.
//Anna & Amanda

Här kommer första dagarnas bilder.

Här sitter mamma och pappa på planet till Dallas.
Vår första syn av den stors stora staden Dallas, när vi åkte från flygplatsen till hotellet.
"Ställ dig vid bilen så man ser hur stor den är" - Anna "Kul, jag som är så pigg" -Amanda Detta är alltså våran bil och hem de närmsta vekorna ;)
Igår åt vi lunch på en italiensk restaurang vilket var mycket gott. Kul att behöva åka till Dallas för att äta med släkt som bor några minuter ifrån hemma :D
Efter intensiv shopping behövdes det en kafferast som blev på starbucks.
Efter middagen med hela svenska gänget samlat och Nikki, sitter Anna och jag med en gigantisk mojito. Och om någon undrar så är jag (Amanda) trött på även denna bild varav att jag skelar haha.
Nu skall vi åka ut med Nikkis far på en liten utflykt för att visa oss runt i Dallas. Hoppas att alla mår bra där hemma i kylan ;)

Framme i Dallas!

Ville bara berätta att vi nu är framme i Dallas och att resan gick bra. Att resa med Lufthansa gick mycket smidigt och de var väldigt generösa med både mat och dryck. Alla vi mötte på flygplatsen var trevliga och glada särskilt killen på hyrbils-firman som stod och pratade med oss länge och hjälpte oss att få en riktigt snygg och cool bil, nämligen en Jeep Cherokee (bild kommer) Det är en riktigt härlig bil att åka i. Nu väntar vi på hotellet på att Karin och Claes ska komma hit. Är riktigt trötta eftersom vi har varit uppe i hett helt dygn och huvudet hänger inte med. Längtar till imorgon och dess shopping. Såg många roliga saker på väg till hotellet ;)
Vi höres!
Anna och Amanda

Tiden går fort när man har mycket att göra

I veckan, i onsdags närmare bestämt så var det två år sedan Patrick gick bort och det är svårt att förstå att det har gått så långtid. Det känns som om det var några veckor sedan vi skrattade tillsammans över något löjligt. Då passade vi även på att besöka minneslunden eftersom att vi inte kommer ha möjligheten att göra det på över en månad. Minneslunden var lika vacker som vanligt med alla blommor och hälsningar, även alla människor som vistas i parken. Efteråt blev det en Pekingsoppa hos kinesen.

Igår kom Åke och Birgitte hit. De ska bo i vårt hus när vi är i USA och passa katterna. När de kom åt vi matjesill och Janssons, riktigt svensk mat! Efter maten cyklade jag(Anna) och Amanda gick ner till Infra City och hyrde två filmer (Walk the line och Trubbel i paradiset). Vi kostade också på oss en varsin Piggelin ;) När vi kom hem tittade vi på Trubbel i paradiset och den skrattade vi alla gott åt.

Nu är det inte långt kvar och resfebern gör sig till känna, nästa steg är att klättra på väggarna. Nästan allt är packat men man kommer hela tiden på mer som ska med samtidigt som man plockar ur saker som man inte behöver. Med lite tur hinner vi få ordning på allt innan 04:30 då vi beger oss till Arlanda på tisdag.

Amanda har jätteont i sitt knä nu och dessutom regnar det för fullt så nu ska vi titta på Walk the line.

Tack och hej kaffelängd!
Kramar Anna och Amanda

Heldag på Kista galleria.

Kl. 13.00 kom vi fram till Kista galleria igår och gick raka vägen upp till bion för att köpa biljetter till "Last song" som vi hade bestämt oss för att se. Tjejen i kassan var rolig och hängde med på våra högklassiga skämt. Vi hade god tid på oss och lunchade italienskt. Sedan tvingade Anna in mig i provrummet på Åhléns och hittade allt för många välsittande klänningar. Den bok-tokiga Anna köpte därefter ytterligare två böcker och lurade även på mig en bok. När vi handlat böckerna tyckte vi att det var hög tid för en fikapaus och tog den på Waynes. Kaffe är gott!

När vi var klara återstod det fortfarande 90 minuter tills att bion skulle börja så vi gick runt i lite fler butiker för att fördriva tid och hamnade inne på onoff där vi hittade filmen "Närkontakt" som vi hoppas våga se på senare idag...

Last song var en bra film med mycket känslor och kommer att bli en framtida klassiker tillsammans med "Dagboken" och "A walk to remember". När vi såg den behövdes det näsdukar eftersom att hålla tårarna tillbaka var mer eller mindre omöjligt.

När bion var slut frågade jag Anna om hon inte orkade en film till? Då kom kanske världens största leende från Anna, vilket jag tolkade som ett JA. Så vi gick ut till kassan och köpte biljetter, av samma tjej, som nu skrattade ännu mer åt oss, till "Terror på Elm street".

Denna gång hade vi en timme på oss innan filmen började och vi passade på att ta en fin middag med en Cheeeeeesburgare. "Terror på Elm street" var en riktigt bra nyinspelning. När vi lämnade Kista insåg vi att totalt hade vi spenderat nio timmar där...

Vi kan helt klart rekommendera båda filmerna eftersom att de båda var bra i sina totalt skilda kategorier. Det var allt för denna gång, tack och hej cykelpedal.
P.S Nu är det bara 16 dagar kvar!!

Utkast: Maj 6, 2010

Ja, mina damer och herrar nu är det inte långt kvar. Det är bara 19 dagar kvar tills att vi sitter i luften (...det ligger i luften...;p) och vinkar "hej då" till Sverige.
Igår köpte jag (Amanda) biljetter till Muse konsert på Zinken den 21/7. Det ska bli jättekul och det är något som Anna och jag ser fram emot efter resan på andra sidan ankdammen.
Denna helg har vi planerat att gå på bio då det har släppts en hel del nya filmer som vi vill se. Problemet är dock att vi inte kan bestämma oss för vilken film som får vinstlotten. Valet står mellan: "The Last Song" och "Terror på Elm Street". Att se de båda filmerna efter varandra kanske är lite intensivt men inte helt uteslutet...
Nu sitter vi nöjda i uterummet efter att ha pressat i oss så mycket Ben & Jerry's som vi orkade ;P
Tack och hej leverkorv! Här kommer en skrämmande bild av våran verklighet...tänk dig att se detta i spegeln varje morgon ;)