Inte kyligt i Kylarköping

Igår var vi på Disneyland Adventure i Los Angeles. Vi fick parkera några kvarter bort och sedan åka en Toy Story-buss till parken. 

 

Parken hade precis öppnat så vi skyndade oss till Hollywood Tower of terror. Amanda har åkt den i Paris så hon visste vad som skulle hända men det gjorde inte jag så jag skrek som ett litet barn hela tiden. Men den var jättekul och jag kan helt klart rekommendera den.

 

Nytt på parken var Kylarköping som hade öppnat med en hel by som var uppbyggd med alla kännetäcken från filmen. Vi stod i ca 45 min i kö till den nya åkturen som var riktigt häftigt. Man satt 6 stycken i en bil som först körde runt inomhus och man åkte genom olika scener från filmen. Sedan blev bilen pimpad och det byttes till tävlingsdäck ;) sedan ställdes vi sida vid sida med en av de andra bilarna och så körde vi ikapp utomhus. Lunch åt vi på V8-restaurangen. 

 

Där efter åkte vi berg-och-dal-bana, Jag vann på Toy Story 3D-ride, med Amanda hack i häl. Vi hade mycket mer poäng än de andra vi tävlade mot. Och mycket mer som tillexempel blev vi totalt dygnsura när vi åkte forsen.

 

Precis när vi hade åkt allt vi ville började det regna och vi började bege oss mot utgången. Men Amanda och jag ville åka Hollywood tower en gång till. Så vi skyndade oss dit och efter en sådär 30 min i kö, i regnet, fick vi äntligen sätta oss i hissen och spänna fast oss. Precis när tjejen skulle skicka iväg oss fick hon ett samtal från kontrollrummet och vände sig mot oss och sa att tyvärr så hade strömmen i hela tornet gått och vi var tvungna att gå ut. Problemet var dock att på grund av säkerhetsskäl hade låsningen av våra säkerhetsbälten fastnat och de hade lite problem med att få loss oss. När vi kom ut till affären vid utgången var all personal helt exalterad för att det var första gången som tornet hade slutat fungera. En av de som jobbade där kom fram och pratade med oss och hon nästan skuttade fram. När Amanda berättade att när hon var i paris hade hon först åkt tornet en gång och allt hade gått bra och när hon skulle åka den en andra gång hade den slutat att fungera precis som nu. Hon blev då helt stum och och det var snudd på att hon bekände sin kärlek till Amanda.

 

Nu hade vi varit på parken i 10 timmar och vi var helt slut allihopa. Vi åkte glada och trötta därifrån och längtade redan till det att vi ska åka till originalparken.

 

Idag har jag och Amanda spenderat hela dagen på ett outlet här i närheten av Costa Mesa och pappa åkte med Tom och gänget och tittade på bildelar. Vi har nu handlat precis allt vi ville handla och insåg att det går mycket fortare att handla när vi inte har pappa sittande på en bänk och tittar på klockan och vi tror att han hade liiite roligare också än att bara sitta och vänta på oss. 

 

 Ikväll åt vi allihopa på en Italiensk restaurang i närheten av hotellet. 

 

// Anna och Amanda 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vill ju se bilder på alla era snygga inköp!!

Svar: Vi jobbar på det!
Anna & Amanda

2012-07-14 @ 09:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0