So long and thanks for all the fish...

Hej, ja det var ett tag sedan vi skrev här och anledningen till detta är att vi har haft problem att komma in på bloggen. Mail och lösenord var av någon anledning borta från systemet?! Men nu verkar det funka igen...

Nu har vi börjat ett nytt kapitel på annat håll och tänker fortsätta där. Om ni vill fortsätta och följa oss så är ni välkommna till: http://thenilssonsisters.blogspot.se

Varma hälsningar
Anna och Amanda

New York, New York!

I onsdags, den 26/3, landade jag (Anna), Amanda och Jenny i New York efter en flygresa som va rejält bumpy! Vi tog en Shuttle till hotellet och checkade in. Vårt rum ligger på våning 40 och vi har en helt fantastisk utsikt över hela west side. Efter att vi hade packat upp våra saker gav vi oss ut på Times square och handlade lite på Forever 21. Eftersom vi hade haft en lång dag tog vi en tidig men ack så härlig middag på Applebee's med varsin mycket god drink. Sedan blev det till att krypa ner i sängen för att få lite efterlängtad sömn.

Idag, torsdagen den 27/3, gick vi upp vid halv 7 och åt frukost på Starbucks tillsammans med alla som skulle till jobbet. Vi tog tunnelbanan från 42 street för att bege oss till södra delarna av Manhattan. Vi gick runt Ground Zero och tittade på minnesplatsen och de två nya tornen som snart är klara. Sedan gick vi totalt bananas på Century 21. Vi spenderade totalt ca 5 timmar där och vi handlade en hel del ;)
När det va dags att fylla på med mat gick vi till T.G.I.F och mumsade på god mat och energin fylldes välbehövligt på. Därefter gick vi längs Wall street och följde vattnet till Brooklyn bridge. Det blev lite shopping till, bland annat på Pet Smart och Victoria's Secret, innan vi gav upp och åkte tunnelbanan hem. Innan vi gick upp på hotellet köpte vi varsin dricka och lite frukt som vi nu sitter på rummet och mumsar på. Efter 12 timmar ute på stan med shopping och sightseeing är vi nu rätt trötta och det ska bli väldigt skönt att få slappa på rummet. Imorgon kör vi igen, vi hörs! PS bilder kommer :)

/Anna och Amanda

Höst

Ja, nu är hösten här! Så äntligen får man åka till IKEA och handla kassar med ljus så man kan sitta inne och mysa! Gå promenader bland alla fina löv för att sedan komma in och tända ljus och en kopp te. Härligt!

Lite kul att pyssla med

Hejsan! tänkte lägga in ett litet puzzel att leka med :)

Online jigsaw puzzles from JigsawSite.com

Hemma igen ;)

Nu har vi kommit hem och hunnit vara hemma i en och en halv månad! Men resan hem gick helt smärtfritt och betydligt mindre turbulent. Resan hem tog ca 2 dygn eftersom vi hade flera timmars layover. När vi kom fram till Newark så fanns inte våra väskor där vilket väckte paniken inom oss, för när vi åkte från Stockholm var vi tvungna att hämta ut och sedan lämna in dem igen i Newark. Efter att ha pratat med bagage personal som övertalat oss att väskorna kommer att gå direkt till Stockholm går vi till gaten med en klump i halsen.

Många timmar senare kommer vi fram till Arlanda och när vi kommit igenom pass kontrollen och står vid bagage bandet kommer våra väskor som 4,5,6 i ordningen, den lättnaden var obegriplig. Planet landade 07.15 och när klockan var 07.50 satt vi i soffan. Så snabbt hade det gått med tull, väskor och få en taxi hem.

Väl i taxin så meddelade vi mamma att vi var på väg. När man klev ut överöstes alla av kärlek från Pastis som var helt överlycklig att få se oss igen. Ja, mamma var också glad men hon var mer lugn och hoppade inte och slickade oss i ansiktet ;)

Väl inne möttes vi av svensk frukost buffé vilket var ljuvligt gott! Tack snälla lilla mamma <3

//Anna och Amanda

"I will miss this Los Angeles"

Nu sitter vi på Dennys och äter vår sista måltid innan vi på kvällen ska börja resan tillbaka till framtiden. //Anna och Amanda

Det kommer mera

Internet vill inte som vi vill idag så vi försöker att få upp mer imorgon istället.

// Anna och Amanda

Ett påverkat USA

Eftersom det inte ingick frukost på hotellet bestämde vi oss för att ta sovmorgon och käka brunch när vi kom fram till Pasadena. Det visade sig att det var närmre än vi trott så vi kom fram alldeles för tidigt så vi gick in på Applebee’s där vi åt brunchen. Som vanligt var det jätte gott och man blev mer än mätt. För att lyxa till det beställde vi frozen lemonade, mums!

När vi satt på Applebee’s såg jag nyheten om skjutningen i Colorado och berättade genast för Anna och pappa. Eftersom vi tidigare tänkt att gå på bio tappade vi känslan för att göra det. Detta är något som har påverkat hela USA och man ser och hör om det hela tiden.

Efter det åkte allesammans till hotellet där vi ska bo resten av resan (bara fyra nätter kvar tiden går fort). När vi kom in tappade vi hakan hur stort det var med ett separat sovrum med en dubbelsäng och ett vardagsrum med en bäddsoffa. Det finns tv både i sov- och vardagsrummet så nu kan pappa titta på så mycket reklam han vill hela natten ;)

När vi burit upp allt så kände vi att ett svalkande dopp skulle vara skönt. Så klänning byttes till bikini och plums så simmade vi i vattnet. När jag blev uttråkad på att simma gick jag upp på land och hade vattengymnastik med Anna och pappa men jag fick publik bakom också men det bjuder jag på :P

Sen tröttnade även de andra på att bada så vi solade för att torka upp det var roligare idag då vi hittat lite böcker som vi kan läsa samtidigt. Det var också säkrare då vi köpt mer solkräm att skydda oss med. Men solen tar bra ändå så vi satt inte så långstund istället gick vi upp på rummet och kollade tv, datorn och läste.

Ikväll lade vi ner lite extra tid på att snygga till oss och så åkte vi iväg till ett gigantiskt köpcentrum där vi sett att ett Johnny Rocket’s fanns. Det är en 50-tals inspirerad restaurang med hamburgare och milkshakes som specialitet.

Efter maten gick vi och tittade på bion som fanns där och man kunde känna hur tryckt stämningen var. Det fanns även många vakter både civila och uniformerade. Säkerheten var höjd till max, vi bestämde oss för att skippa bio ikväll.

Nu ligger vi och slappar på hotellrummet för att ladda upp för morgondagens utflykter.

//Anna och Amanda

"Room on the third floor, not what we asked for"

Idag har vi spenderat den största tiden på hotellrummet eftersom alla är lite smått sjuka och därav trötta.

Det började med att vi skulle gå ner till frukosten som det stod att det skulle finnas när vi bokade hotellet. Men väl nere i lobbyn får vi veta att de inte har det utan att vi måste åka till Denny's en bit bort och där få 15% på frukosten inte riktigt vad vi väntat oss. Men frukosten på Denny's är ju inte helt fel.

Vi var fortfarande trötta så vi åkte tillbaka till hotellet och sov ett par timmar. När vi vaknade gick Amanda in på Trip Advisor och såg att städerskorna brukar lämna dörrarna öppna till alla rum när det ska städa och att det var många som hade blivit av med sina saker här. Därför ville vi inte att de skulle städa rummet. Vi hittade ingen ¨do not disturb¨ lapp att hänga på dörren, så vi gjorde en egen. När vi skulle gå såg vi att alla andra dörrar var öppna och att städerskan gick mellan olika rum. Vi bestämde då att Amanda skulle stanna hemma och passa sakerna och att vi skulle köpa mat med oss hem till henne.

Pappa och jag köpte mat på Chili's och handlade cold & flu piller på Walgreens.

Imorgon åker till det sista hotellet vi ska bo på innan vi åker hem.

Kissekatter

Idag åkte vi ifrån Fillmore till Whittier där vi bokat hotell för två nätter. Men att komma ifrån hotellet var inte helt lätt eftersom de asfalterat om vägen utanför, men de släppte på efter ett tag. Sedan kom vi till den omtalade vägen som ni såg i förra inlägget ;)

Resan till Whittier var inte så lång så vi var framme vid lunch så vi passade på att äta innan vi checkade in. Det ligger ett Dennis några hundra meter ifrån hotellet så vi satte det som mål. När vi kommit in på hotellet lämnade vi våra saker och åkte till Petsmart, där det fanns flera söta kattungar som kunde adoptera, för att sedan gå in på Target och hitta lite smått och gott. När vi skulle betala på Target funkade varken Annas eller mitt kontokort så vi betalade kontant. (Pappa hade satt sig ner på Starbucks utanför)

Resten av eftermiddagen har spenderats på hotellet. Roat oss med aktiviteter som Instagram, YouTube, fotmassage och bärätande ;)

// Anna och Amanda

RIP road

Här kommer en video från de "säkra" vägarna.

Los Angered

Idag packade vi bilen och åkte från Costa Mesa. Vi började med att åka in till Hollywood & Highland och gick på Walk of fame och gick in i Kodak theater. När vi skulle söka på adressen på GPSen ville de rätta Los Angeles till Los Angered.

Resten av dagen har vi letat hotell och det har varit helt omöjligt. Av någon anledning är alla hotell i hela Los Angeles fullbokade. De som har stått i receptionen på alla hotell vi har varit inne i ber om ursäkt och säger att de inte förstår vad det är frågan om. På det näst sista blev vi rekommenderade att åka till en stad som heter Fillmore. Det visade sig vara det ända sättet att få någonstans att bo på i natt så nu sitter vi här i ett trevligt hotellrum på Best Western i Fillmore med apelsinträd utanför rummet.

Vägen till Fillmore är lite... speciell! Man åker nämligen på smala vägar längs bergen. När man tittade på kartan på GPSen så slingrade sig vägen som en serpentinväg i alperna. Amanda och jag uppskattade inte riktigt den vägen men pappa tyckte att vi skulle passa på att ha roligt! Mamma är nog glad att hon inte behövde åka där.

Imorgon har vi bokat ett hotell närmre LA.

//Anna & Amanda.

supercalifragilisticexpialidocious på Disneyland

Igår var vi på Disneyland igen! Denna gång var det dags för orginalparken. Här kommer lite bilder.

"Then everybody be surfing like California"

Efter intensiva diskussioner igår åkte vi till Farmers Market i Irvine som ligger 20 min bort from Costa Mesa. Det var tänkt att vi skulle titta på bilar med det visade sig bara vara ett par stycken bilar där så vi gick på marknaden istället. Amanda och jaf köpte en påse med blåbär som vi gick och smaskade på och sedan blev det också en påse med popcorn med en smak av karamell.

Idag var det riktigt varmt så tillsammans med Tom och hans familj åkte vi till Huntington Sate Beach. Vattnet var lite kallt men efter ett tag så blev det riktigt härligt. Vi hoppade genom vågorna och njöt av att nuet. Efter ett tags solande kände vi att huden inte orkade med solen längre så familjen Nilsson började åka mot Costa Mesa.

Vi passade på att äta kombinerad lunch och middag på Norms som är en väldigt trevlig dinner från 1949. Vi fick så mycket god mat och det vi inte orkade äta upp tog vi med hem till hotellet.

Nu ikväll möttes vi upp med Tom och hela gänget och gick till den Italienska restaurangen. Vi tog en flaska vin som vi delade på och en varsin Tiramisu. Vi hade bett om egna notor och det gick bra men hon kom även och lämnade ett kvitto med hur mycket hon ville ha i dricks. Hon ville ha 18% och vi hade lagt bara lite mindre. Typ 15. Hon kom då tillbaka och frågade om vi förstod vad uträkningen visade och då blev vi lite irriterade och plockade bort lite mer ;)

Imorgon ska båda familjerna gå på Disneyland tillsammans och vi har redan laddat med lite Disneylåtar på högtalare.

Ha det gött!

//Anna & Amanda

Sopping

Här kommer en bild på lite av det vi köpt! Nu gäller det bara att få hem allt ;)